Przystępuje się do kontroli właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości odpadów i którzy nie są zobowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz Gminy Jaświły.
Nieruchomości niezamieszkałe, to takie na których nikt nie mieszka, a wytwarzane są odpady np.: sklepy, budynki użyteczności publicznej, lokale handlowe, gastronomiczne, zakłady rzemieślnicze, usługowe, produkcyjne itp.
Zakres kontroli:
- posiadanie przez właściciela nieruchomości niezamieszkałej, umowy na świadczenie usług w zakresie odbierania odpadów z uprawnionym podmiotem, wpisanym do rejestru działalności regulowanej,
- zgodność postanowień ww. umowy z wymaganiami określonymi w regulaminie oraz sposobem określonym w przepisach wydawanych na podstawie art. 4 ust.1,
- posiadanie dowodów uiszczania opłat za usługi odbioru odpadów z nieruchomości
Uwaga!
Właściciele ww. nieruchomości mają obowiązek zawarcia umowy na odbiór odpadów z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej:
Umowa powinna zapewnić odbiór wszystkich frakcji odpadów zgodnie z wymogami rozporządzenia Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów.