26/05/2011
S101 Państwa członkowskie - Roboty budowlane - Ogłoszenie o zamówieniu -
Procedura otwarta
PL-Jaświły: Roboty budowlane
2011/S
101-165474
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Roboty
budowlane
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
I.1)NAZWA, ADRESY I
PUNKTY KONTAKTOWE
BIOM Spółka z o.o.
Dolistowo Stare I 144
Kontaktowy: BIOM Sp. z o.o., Dolistowo Stare I 144, 19-124 Jaświły
Do wiadomości: Mirosław Bałakier
19-124 Jaświły
POLSKA
Tel. +48 857161800
E-mail:
biom-recykling@o2.pl
Faks +48 857161755
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji
zamawiającej
http://www.biom-recykling.pl
Więcej informacji można
uzyskać pod adresem: jak podano wyżej
dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty
dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz
Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem:
jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres:
jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
I.2)RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY
PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Inne Spółka z ograniczoną
odpowiedzialnością
Środowisko
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji
zamawiających Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1)OPIS
II.1.1)Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję
zamawiającą
Kontrakt nr K-9 obejmujący projekt i roboty
budowlane na budowę Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce gm.
Grajewo.
II.1.2)Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót
budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Roboty budowlane
Zaprojektowanie i wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych Koszarówka, gm. Grajewo.
Kod NUTS PL343
II.1.3)Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.4)Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5)Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Niniejsze zamówienie, tj. Kontrakt nr K-9
obejmujący projekt i roboty budowlane Zakładu Zagospodarowania Odpadów w
Koszarówce gm. Grajewo jest częścią składową projektu pod nazwą „Biebrzański
System Gospodarki Odpadami – etap II”, dla którego opracowane zostało
Studium Wykonalności.
1. Zakres Zamówienia obejmuje: Projektowanie, Roboty budowlane wraz z
dostawą linii technologicznych obiektów, maszyn i urządzeń, Szkolenia, Próby
Końcowe, Próby Eksploatacyjne, uprzątnięcie Placu Budowy, usunięcie Wad, a
także wszelkie inne działania niezbędne do przejęcia Robót przez
Zamawiającego.
2. Obiekty przewidziane do projektowania i realizacji w związku z zakładanym
funkcjonowaniem Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce.
2.1. Dokumentacja techniczna
Wykonawca sporządzi Projekt Robót zgodnie z Dokumentami Umowy i
postanowieniami Prawa Krajowego. Dokumentacja projektowa winna być
opracowana przez wykwalifikowanych projektantów zgodnie z najnowszą praktyką
inżynierską, roboty powinny być zaprojektowane zgodnie z polskim prawem
budowlanym i polskimi normami.
Należy przyjąć rozwiązania zapewniające prostą, niezawodną eksploatację
Zakładu Zagospodarowania Odpadów w długim okresie czasu po najniższych
kosztach eksploatacji, zapewniającą maksymalny stopień redukcji masy odpadów
komunalnych składowanych w stosunku do masy odpadów przyjmowanych do ZZO.
Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, że projektanci będą do dyspozycji
Zamawiającego aż do daty upływu Okresu Zgłaszania Wad.
Przedmiot zamówienia obejmuje opracowanie kompletnej dokumentacji
projektowej, wykonanej zgodnie z przepisami prawa Kraju, a w szczególności:
Ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 Nr
156, poz. 1118 ze zm.) z rozporządzeniami wykonawczymi, Ustawy z dnia
27.4.2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr
129, poz. 902 ze zm.), Ustawy z dnia 27.4.2001 r. o odpadach (tekst
jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 ze zm.), Ustawy z dnia 4 lutego
1994 r. Prawo geologiczne i górnicze (tekst jednolity z 2005 r. Dz. U. Nr
228, poz. 1947 ze zm.), Ustawy z dnia 18.7.2001 r. Prawo wodne (tekst
jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 239, poz. 2019 ze zm.) z rozporządzeniami
wykonawczymi, wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i pozwoleń wymaganych
przepisami polskiego prawa w tym m.in.:
1. Sporządzenie mapy sytuacyjno-wysokościowej do celów projektowych
poświadczonej przez właściwy organ, w skali 1:500.
2. Opracowanie planu zagospodarowania terenu.
3. Opracowanie Projektu Budowlanego w sposób zgodny z wymaganiami Ustawy z
dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz. U. z 2006 Nr 156, poz.
1118, ze zm.) - przed wystąpieniem o wydanie decyzji o pozwoleniu na budowę.
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć Inżynierowi Kontraktu do przeglądu 3
egzemplarze w języku polskim wszystkich elementów projektów koncepcyjnych
Projektu Budowlanego (opisy, obliczenia, rysunki, przedmiary, kosztorysy
wykonawcze, harmonogramy i in.). Po zatwierdzeniu przez Inżyniera Kontraktu
odpowiednio oznakowany 1 egzemplarz podlega zwrotowi do Wykonawcy, drugi
egzemplarz Inżynier Kontraktu przekaże Zamawiającemu, trzeci pozostanie w
posiadaniu Inżyniera Kontraktu.
4. Uzyskanie wszelkich opinii, uzgodnień, zezwoleń i pozwoleń, certyfikatów,
niezbędnych dla zaprojektowania, wybudowania, uruchomienia i rozpoczęcia
eksploatacji obiektów budowlanych, których obowiązek uzyskania wynika z
prawa polskiego, w tym opracowanie materiałów o wydanie decyzji o warunkach
przyłączenia. Przedmiot zamówienia obejmuje również konieczność weryfikacji
i dostosowania wydanych dla inwestycji pozwoleń i decyzji oraz ich zmianę
bądź aktualizację jeśli będzie zachodziła taka potrzeba uzasadniona zapisami
PFU lub obowiązującymi przepisami.
5. Opracowanie Projektu Wykonawczego, przedstawiającego szczegółowe
usytuowanie wszystkich urządzeń i elementów Robót, ich parametry wymiarowe i
techniczne, szczegółową specyfikację (ilościową i jakościową) Urządzeń i
Materiałów.
6. Opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z
Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie
informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu
bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz. U. Nr 120 poz. 1126).
7. Opracowanie Projektu technologii i organizacji Robót, uwzględniającego
specyfikę prowadzenia inwestycji w warunkach funkcjonowania Zakładu
Zagospodarowania Odpadów. Zamawiający bezwzględnie wymaga od Wykonawcy, aby
prowadzenie Robót budowlanych w żaden sposób nie wpływało negatywnie na
bieżącą eksploatację Zakładu. Z tego powodu projekt technologii i
organizacji Robót winien uwzględniać bezkolizyjną eksploatacją Zakładu z
prowadzonymi Robotami budowlanych.
8. Wykonanie dokumentacji powykonawczej wraz z niezbędnymi opisami w
zakresie i formie jak w Dokumentacji projektowej, której treść przedstawiać
będzie Roboty tak, jak zostały przez Wykonawcę zrealizowane; oraz wykonanie
geodezyjnej dokumentacji powykonawczej, zawierającej dokumentację geodezyjną
sporządzoną na poszczególnych etapach budowy oraz geodezyjną inwentaryzację
powykonawczą wraz z kopią aktualnej mapy zasadniczej terenu. Dokumentację
powykonawczą należy dostarczyć Inżynierowi do przeglądu przed rozpoczęciem
Prób Końcowych.
9. Opracowanie instrukcji obsługi i konserwacji, dostatecznie szczegółowej,
aby Zamawiający mógł eksploatować, konserwować, rozbierać, składać,
regulować i naprawiać urządzenia, zawierających co najmniej:
— wyczerpujący opis zakresu działania i możliwości jakie posiadają
instalacje,
— opis trybu działania wszystkich systemów,
— schemat technologiczny instalacji,
— plan sytuacyjny instalacji oraz rozmieszczenie Urządzeń,
— instrukcje i procedury uruchamiania, eksploatacji i wyłączania dla
instalacji i wszystkich elementów składowych,
— procedury postępowania w sytuacjach awaryjnych,
— procedury lokalizacji awarii,
— wykaz niezbędnych dla poprawnej eksploatacji narzędzi i materiałów
eksploatacyjnych,
— wykaz niezbędnych części zamiennych i zużywających się, zapewniających
ciągłą eksploatację w okresie objętym gwarancją,
— schematy powykonawcze połączeń elektrycznych, sterowniki programowania,
dokumentację oprogramowania komputerów.
10. Dostarczenie dokumentacji techniczno-ruchowych (DTR) Maszyn i Urządzeń,
11. Opracowanie Programu Prób Końcowych, Rozruchu i Prób Eksploatacyjnych,
zawierającego wszystkie szczegółowo opisane czynności, które będą niezbędne
do wykonania, aby po zakończeniu Prób Końcowych całość obiektu mogła zostać
uznana za działającą niezawodnie i zgodnie z Kontraktem. Program rozruchu
wymaga pozytywnego zaopiniowania ze strony Zamawiającego.
12. Zapewnienie nadzoru autorskiego przez cały czas trwania inwestycji.
13. Dostosowanie lub opracowanie instrukcji eksploatacji składowiska odpadów
oraz dokumentacji niezbędnej do zamknięcia kwatery nr III, zgodnie z Ustawą
z dnia 27.4.2001 r. o odpadach (Dz. U. Nr 62, poz. 628 ze zm.) wraz z
uzyskaniem decyzji zatwierdzającej.
14. Opracowanie wniosku o wydanie decyzji pozwolenie zintegrowane dla ZZO,
zgodnie z Ustawą z dnia 27.4.2001 r. Prawo ochrony środowiska (tekst
jednolity Dz. U. z 2006 r. Nr 129, poz. 902 ze zm.) wraz z uzyskaniem
stosownej decyzji.
15. Opracowanie instrukcji eksploatacji ZZO wraz z instrukcjami
stanowiskowymi.
Wszelkie opłaty administracyjne ponoszone w wyniku prowadzonych działań
związanych z uzyskiwaniem uzgodnień, opinii i decyzji Wykonawca winien
wliczyć do ceny opracowania dokumentacji projektowej.
Zamawiający wymagał będzie również przedłożenia do akceptacji Projektu
Wykonawczego i szczegółowych specyfikacji technicznych wykonania i odbioru
robót budowlanych przed ich skierowaniem do realizacji, w aspekcie ich
zgodności z ustaleniami Programu Funkcjonalno - Użytkowego i Kontraktu.
2.2. Roboty budowlane, dostawa i montaż linii technologicznych, sprzętu,
maszyn i urządzeń
W zakres zamówienia związany z budową i montażem urządzeń technicznych
instalacji wchodzi:
1. Ustanowienie Kierownika Budowy,
2. Wykonanie Tablicy Informacyjnej Budowy oraz uzyskanie Dzienników Budowy
na poszczególne obiekty,
3. Wytyczenie Robót w nawiązaniu do obowiązujących reperów,
4. Wykonanie Robót budowlanych, instalacyjnych oraz montażowych, zgodnie z
warunkami kontraktu na urządzenia i budowę z projektowaniem („FIDIC -żółta
książka”) oraz przepisami Prawa budowlanego i Prawa ochrony środowiska, w
tym:
— wytyczenie geodezyjne obiektów w terenie,
— wykonanie niwelacji terenu,
— wykonanie wszystkich obiektów budowlanych, które zostały wymienione w
Programie Funkcjonalno-Użytkowym, wraz z instalacjami i urządzeniami
technicznymi,
— wykonanie wszystkich przyłączy, sieci i instalacji, które zostały
wymienione w Programie Funkcjonalno – Użytkowym,
— dostawę i montaż wszystkich urządzeń technologicznych Zakładu
Zagospodarowania Odpadów,
5. Przeprowadzenie Prób Końcowych dla wykazania gwarantowanych w Ofercie
efektów: technologicznego i ekologicznego i oddanie obiektów do użytkowania
oraz uzyskanie wszystkich właściwych dokumentów wymaganych przepisami prawa
polskiego,
6. Uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie Zakładu Zagospodarowania
Odpadów, zgodnie z ustawą Prawo budowlane,
7. Uzyskanie pozwolenia zintegrowanego dla Zakładu Zagospodarowania Odpadów,
zgodnie z ustawą Prawo ochrony środowiska
8. Zapewnienie potrzebnego nadzoru do przeprowadzania Prób Eksploatacyjnych,
9. Przeprowadzenie Szkolenia personelu Zamawiającego w zakresie eksploatacji
i konserwacji wszystkich obiektów i wyposażenia objętych niniejszym
Programem Funkcjonalno-Użytkowym,
10. Zagwarantowanie możliwości zakupu części zamiennych i zużywających się w
okresie gwarancji, zgodnie z wykazem części zamiennych i zużywających się w
czasie nie dłuższym niż 3 dni robocze. W przypadku części zamiennych i/lub
zużywających się, których czas pozyskania przez Wykonawcę łącznie z czasem
na ich dostawę do Zamawiającego, jest dłuższy niż 3 dni robocze, Wykonawca
winien dostarczyć te części zamienne i/lub zużywające się w ramach Robót
zgodnie z przedłożonym Wykazem części zamiennych i zużywających się,
11. Zapewnienie przeglądów i usług serwisowych w okresie gwarancji,
12. Osiągnięcie efektu ekologicznego i technologicznego zrealizowanego
Zakładu Zagospodarowania Odpadów, nie mniejszego niż deklarowany gwarancjami
załączonymi do oferty Wykonawcy,
13. Sporządzenie dokumentacji fotograficznej Robót z każdego etapu
realizacji, która następnie powinna zostać dołączona do dokumentacji
powykonawczej,
2.3. Wykaz obiektów, instalacji i urządzeń wchodzących w skład przedmiotu
zamówienia
Zamawiający informuje, że rozbudowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów będzie
realizowana jako kontynuacja zrealizowanego kontraktu K-8 (część I i II).
W ramach zadania Kontrakt nr K-9 obejmujący projekt i roboty budowlane na
budowę Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce gm. Grajewo zostaną
wykonane:
A. Obiekty mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów:
— Instalacja sortowni odpadów zmieszanych i pochodzących z selektywnej
zbiórki o zdolności przetwarzania co najmniej 30 000 Mg/a odpadów przy pracy
na 1 zmianę wraz z technologiczną linią sortowniczą,
— Instalacja procesów kompostowania lub stabilizacji o zdolności
przetwarzania co najmniej 15 000 Mg/a odpadów ulegających biodegradacji.
B. Budynek socjalno - sanitarny o powierzchni użytkowej ok. 55 m² na
potrzeby sortowni odpadów i kompostowni wraz z przyłączami i infrastrukturą
techniczną
C. Parking samochodowy o powierzchni nie mniejszej niż 200 m²;
D. Przebudowa stacji transformatorowej,
E. Magazyn kontenerowy na odpady problemowe i niebezpieczne,
F. Instalacje odprowadzające wody opadowe pochodzące z dróg i placów oraz
dachów,
G. Wewnętrzne drogi i place utwardzone, łączące poszczególne obiekty i
instalacje, w uzupełnieniu do realizowanych w ramach kontraktu K-8,
H. Wewnętrzne drogi i place nieutwardzone, w uzupełnieniu do realizowanych w
ramach kontraktu K-8,
I. Przyłącza elektroenergetyczne na potrzeby nowo projektowanych obiektów,
J. Przyłącza i sieci sanitarne na potrzeby nowo projektowanych obiektów,
K. Instalacja telefoniczna, alarmowa i monitoringu.
L. Zamknięcie kwatery składowania odpadów nr III.
2.4. W ramach zadania Kontrakt nr K-9 obejmujący projekt i roboty budowlane
na budowę Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce gm. Grajewo
Wykonawca dostarczy:
— 1 linię sortowniczą,
— 1 prasę do odpadów opakowaniowych o nacisku min. 65 t,
— 1 komplet wyposażenia magazynu na odpady problemowe i niebezpieczne,
— 1 kompaktor odpadów o masie co najmniej 20 t,
— 1 koparko-ładowarkę kołową,
— 1 ładowarkę kołową przegubową,
— 1 urządzenie do zamiatania posadzek w halach,
— 1 urządzenie do czyszczenia wodą pod ciśnieniem,
— pojemniki i kontenery na wyposażenie zakładu (wg. opisu przy wyposażeniu
sortowni),
— 1 wózek widłowy,
— 1rębak do drewna,
— 1 hakowiec do obsługi na terenie ZZO kontenerów typu KP-7 – KP-10 z
sortowni.
Przed rozpoczęciem prac Wykonawca zweryfikuje dane wyjściowe do
projektowania przygotowane przez Zamawiającego, wykona na własny koszt
wszystkie badania i analizy uzupełniające niezbędne dla prawidłowego
wykonania Dokumentów Wykonawcy, a w szczególności Projektu Budowlanego.
Podane w niniejszym Programie funkcjonalno-użytkowym wymiary i parametry
obiektów i urządzeń są orientacyjne. Wykonawca ma obowiązek dostosować
wymiary i parametry obiektów i urządzeń do oferowanej przez siebie
technologii. Jeżeli prawo lub względy praktyczne wymagają, aby niektóre
Dokumenty Wykonawcy były poddane weryfikacji przez osoby uprawnione lub
uzgodnieniu przez odpowiednie władze, to przeprowadzenie weryfikacji i/lub
uzyskanie uzgodnień będzie przeprowadzone przez Wykonawcę na jego koszt
przed przedłożeniem tej dokumentacji do zatwierdzenia przez Inżyniera.
Dokonanie weryfikacji i/lub uzyskanie uzgodnień nie przesądza o
zatwierdzeniu przez Inżyniera Kontraktu, który odmówi zatwierdzenia w każdym
przypadku, kiedy stwierdzi, że Dokument Wykonawcy nie spełnia wymagań
Kontraktu.
W szczególności Wykonawca uzyska wszelkie wymagane zgodnie z prawem polskim
uzgodnienia, opinie i decyzje administracyjne niezbędne dla zaprojektowania,
wybudowania, uruchomienia i przekazania obiektów technologicznych do Prób
Eksploatacyjnych. Zatwierdzenie jakiegokolwiek dokumentu przez Inżyniera
Kontraktu nie ogranicza odpowiedzialności Wykonawcy wynikającej z Kontraktu.
Roboty będące przedmiotem niniejszej Umowy będą wykonane zgodnie z WARUNKAMI
KONTRAKTOWYMI DLA URZĄDZEŃ ORAZ PROJEKTOWANIA I BUDOWY FIDIC (tzw. żółty
FIDIC) dla urządzeń elektrycznych i mechanicznych oraz robót budowlanych
projektowanych przez Wykonawcę, drugie wydanie angielsko-polskie 2004
(SIDIR) lub według innych równoważnych procedur.
II.1.6)Wspólny Słownik
Zamówień (CPV)
45000000, 34000000,
45213250, 45222110, 45253800, 43250000, 45233226, 34144510, 42415110,
44613000, 44613800, 71320000
II.1.7)Zamówienie jest objęte Porozumieniem w
sprawie zamówień rządowych (GPA)
Nie
II.1.8)Podział na części
Nie
II.1.9)Dopuszcza się składanie ofert
wariantowych
Nie
II.2)WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1)Całkowita wielkość lub zakres
Zakres Zamówienia obejmuje: Projektowanie, Roboty
budowlane wraz z dostawą linii technologicznych obiektów, maszyn i urządzeń,
Szkolenia, Próby Końcowe, Próby Eksploatacyjne, uprzątnięcie Placu Budowy,
usunięcie Wad, a także wszelkie inne działania niezbędne do przejęcia Robót
przez Zamawiającego.
Obiekty przewidziane do projektowania i realizacji w związku z zakładanym
funkcjonowaniem Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce.
A. Obiekty mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów:
— Instalacja sortowni odpadów zmieszanych i pochodzących z selektywnej
zbiórki o zdolności przetwarzania co najmniej 30 000 Mg/a odpadów przy pracy
na 1 zmianę wraz z technologiczną linią sortowniczą,
— Instalacja procesów kompostowania lub stabilizacji o zdolności
przetwarzania co najmniej 15 000 Mg/a odpadów ulegających biodegradacji.
B. Budynek socjalno - sanitarny o powierzchni użytkowej ok. 55 m² na
potrzeby sortowni odpadów i kompostowni wraz z przyłączami i infrastrukturą
techniczną
C. Parking samochodowy o powierzchni nie mniejszej niż 200 m²;
D. Przebudowa stacji transformatorowej,
E. Magazyn kontenerowy na odpady problemowe i niebezpieczne,
F. Instalacje odprowadzające wody opadowe pochodzące z dróg i placów oraz
dachów,
G. Wewnętrzne drogi i place utwardzone, łączące poszczególne obiekty i
instalacje, w uzupełnieniu do realizowanych w ramach kontraktu K-8,
H. Wewnętrzne drogi i place nieutwardzone, w uzupełnieniu do realizowanych w
ramach kontraktu K-8,
I. Przyłącza elektroenergetyczne na potrzeby nowo projektowanych obiektów,
J. Przyłącza i sieci sanitarne na potrzeby nowo projektowanych obiektów,
K. Instalacja telefoniczna, alarmowa i monitoringu.
L. Zamknięcie kwatery składowania odpadów nr III.
W ramach zadania Kontrakt nr K-9 obejmujący projekt i roboty budowlane na
budowę Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Koszarówce gm. Grajewo Wykonawca
dostarczy:
— 1 linię sortowniczą,
— 1 prasę do odpadów opakowaniowych o nacisku min. 65 t,
— 1 komplet wyposażenia magazynu na odpady problemowe i niebezpieczne,
— 1 kompaktor odpadów o masie co najmniej 20 t,
— 1 koparko-ładowarkę kołową,
— 1 ładowarkę kołową przegubową,
— 1 urządzenie do zamiatania posadzek w halach,
— 1 urządzenie do czyszczenia wodą pod ciśnieniem,
— Pojemniki i kontenery na wyposażenie zakładu (wg. opisu przy wyposażeniu
sortowni),
— 1 wózek widłowy,
— 1rębak do drewna,
— 1 hakowiec do obsługi na terenie ZZO kontenerów typu KP-7 – KP-10 z
sortowni.
II.2.2)Opcje
Nie
II.3)CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN
REALIZACJI
Rozpoczęcie 1.8.2011.
Zakończenie 31.12.2012
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM,
EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1)WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1)Wymagane wadia i gwarancje
1) Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą
ofertę wadium w wysokości:
200 000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych)
Wadium może być wniesione w następujących formach:
a) pieniądzu;
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem
pieniężnym;
c) gwarancjach bankowych;
d) gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.07.42.275).
2) Zamawiający ustala zabezpieczenie należytego wykonania umowy zawartej w
wyniku postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia w wysokości 5 % ceny
całkowitej podanej w ofercie.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione według wyboru
Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze
zobowiązaniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu
Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U.07.42.275).
III.1.2)Główne warunki finansowania i płatności
i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących
Zamówienie jest przewidziane do współfinansowania
ze środków pochodzących z Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramach
Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Płatności dokonywane
zgodnie z zapisami SIWZ.
III.1.3)Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa
wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
1. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających
się o udzielenie niniejszego zamówienia Wykonawcy winni ustanowić
pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo
reprezentowania ich w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie niniejszego
zamówienia, zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29.1.2004 Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz. 759 z późn. zm.). Zaleca się, aby
pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia.
2. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z pełnomocnikiem.
3. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta
zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizacje
zamówienia są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowną umowę
zawierającą w swojej treści następujące postanowienia:
1) określenie celu gospodarczego dla jakiego umowa została zawarta;
2) oznaczenie czasu trwania umowy obejmującej okres realizacji przedmiotu
zamówienia;
3) wykluczenie możliwości wypowiedzenia umowy przez któregokolwiek z jego
wykonawców do czasu wykonania zamówienia;
4) zakaz zmian w umowie bez zgody Zamawiającego;
5) umowa winna upoważniać jednego z wykonawców we wszystkich sprawach
związanych z ofertą i umową o realizację zamówienia.
III.1.4)Inne szczególne warunki, którym podlega
realizacja zamówienia
Nie
III.2)WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1)Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym
wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: 1) O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się
Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone w Art. 22 ust. 1 i nie
podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie Art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy.
2) Wykonawca winien złożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu określonych w Art. 22 ust. 1 Ustawy wg załączonego do IDW wzoru
- Załącznik nr 2 do IWD.
W przypadku składania oferty przez Wykonawców występujących wspólnie,
oświadczenie musi być złożone przez każdego Wykonawcę.
3) W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania
określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na
podstawie Art. 24 ust. 1 i 2 Ustawy, Wykonawca musi załączyć do oferty
wymagane niżej dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie
niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być
złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich):
a) Aktualny odpis z właściwego rejestru wystawiony nie wcześniej niż 6
miesięcy przed upływem terminu składania ofert, który potwierdza prawo
Wykonawcy do występowania w obrocie prawnym oraz wskazuje osobę/osoby
upoważnione do reprezentacji Wykonawcy.
W przypadku, gdy nie wszystkie powyższe informacje znajdują się w dokumencie
rejestrowym należy również załączyć inne dokumenty prezentujące powyższe
dane np. statut, umowę spółki itp. Jeżeli uprawnienie do reprezentacji osoby
podpisującej ofertę nie wynika z załączonych dokumentów, do oferty należy
dołączyć także pełnomocnictwo w formie oryginału lub kopię poświadczoną
przez notariusza; a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie
art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wg załączonego do IDW wzoru – Załącznik Nr 3 do
IDW;
b) Aktualne zaświadczenie właściwego Naczelnika Urzędu Skarbowego oraz
właściwego Oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że wykonawca nie
zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne
i społeczne, lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionych nie wcześniej niż
3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
c) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 4-8 Ustawy, - wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania ofert.
d) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w
art. 24 ust. 1 pkt 9 Ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania ofert.
4) Stosownie do treści § 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30
grudnia 2009 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający
od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane, jeżeli
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej w:
a) pkt. 3.a), 3.b) i 3.d), składa dokument lub dokumenty, wystawione w
kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że:
1. nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości;
2. nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie
społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie,
odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w
całości wykonania decyzji właściwego organu;
3. nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
b) pkt. 3.c) składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub
administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której
dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8,
5) Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa
w pkt. a) i b), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie
złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo
organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia
osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
Postanowienia pkt 6 znajdują odpowiednie zastosowanie.
6) Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa
Rady Ministrów, dokumenty, o których mowa powyżej w pkt 4.a.1., 4.a.2., oraz
4.b powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert. Natomiast dokument, o którym mowa powyżej w pkt
4.a.3., powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem
terminu składania ofert.
III.2.2)Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów: 1) W celu potwierdzenia znajdowania się przez
Wykonawcę w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie
zamówienia Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku
wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego
zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa):
a) Wykonawca osiągnął w każdym z ostatnich 3 lat obrotowych, średnioroczne
przychody netto ze sprzedaży na poziomie minimum 10 000 000,00 PLN.
b) posiadać środki finansowe w wysokości co najmniej 5 000 000,00 PLN lub
posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 5 000 000,00 PLN.
c) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności w wysokości 5 000 000,00 PLN.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg
formuły: „spełnia – nie spełnia”.
2) W celu potwierdzenia, że Wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca musi załączyć do
oferty wymagane niżej dokumenty (w przypadku wspólnego ubiegania się o
udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców niżej
wymienione dokumenty mogą być złożone wspólnie):
a) Sprawozdanie finansowe albo jego części, a jeżeli podlega ono badaniu
przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości również z
opinią odpowiednio o badanym sprawozdaniu albo jego części, a w przypadku
wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego innych
dokumentów określających obroty oraz zobowiązania i należności - za okres
nie dłuższy niż ostatnie trzy lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy - za ten okres.
b) Informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w
których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych
środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawionej nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
c) Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że
wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności wraz z dokumentem potwierdzającym dokonanie opłaty
składki ubezpieczenia.
3) Jeżeli kwoty w w/w dokumentach podane będą w innej walucie niż PLN,
Zamawiający w celu sprawdzenia spełnienia warunków przez Wykonawcę dokona
ich przeliczenia na PLN według kursu NBP na dzień, w którym ukazało się
ogłoszenie o przetargu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
III.2.3)Zdolność techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania
oceny spełniania wymogów:
1) W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i
doświadczenie do wykonania niniejszego zamówienia, Wykonawca musi spełniać
następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej
Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny
potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a) wykonać należycie w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu
składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym
okresie, co najmniej jedną robotę budowlaną porównywalną z przedmiotem
zamówienia. Za robotę budowlaną podobną Zamawiający uzna budowę lub
rozbudowę Zakładu Utylizacji Odpadów, w skład którego wchodziła co najmniej
jedna sortownia o wydajności minimum 10 tys. ton/rok odpadów komunalnych
oraz jedna kompostownia o wydajności minimum 5 tys. ton odpadów/rok o
łącznej wartości równej co najmniej kwocie 10 mln PLN (z VAT). Budowa
sortowni i kompostowni może być wykazana na dwóch niezależnie zrealizowanych
zadaniach.
2) W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do
wykonania niniejszego zamówienia, Wykonawca musi spełniać następujące
warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o
udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał
kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a) wskaże do uczestniczenia w wykonaniu niniejszego zamówienia następujące
osoby wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, niezbędnych
do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności:
— Przedstawiciel Wykonawcy (Kierownik Kontraktu) – posiadający doświadczenie
zawodowe przy realizacji minimum 1 inwestycji budowlanej według procedur
FIDIC lub równoważnej,
— Kierownik Budowy (Kierownik Zespołu) - musi posiadać uprawnienia budowlane
w specjalności konstrukcyjno – budowlanej lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów, oraz doświadczenie zawodowe przy realizacji
minimum 1 budowy lub rozbudowy (modernizacji) zakładu utylizacji odpadów,
— Kierownik Zespołu Projektowego - Technolog - posiadający doświadczenie
zawodowe w projektowaniu zakładów utylizacji odpadów, co najmniej 1 projekt
technologii dla budowy lub rozbudowy (modernizacji) zakładu utylizacji
odpadów,
— Kierownik robót sanitarnych posiadający uprawnienia budowlane w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji sanitarnych,
(wodociągowych, kanalizacyjnych i cieplnych) lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów,
— Kierownik robót elektrycznych posiadający uprawnienia budowlane w
specjalności instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych lub
odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na
podstawie wcześniej obowiązujących przepisów,
— Kierownik robót drogowych posiadający uprawnienia budowlane do kierowania
robotami budowlanymi w specjalności drogowej, lub odpowiadające im ważne
uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów.
Nie dopuszcza się łączenia funkcji.
W przypadku nie spełniania wymogu znajomości języka polskiego przez ww.
Specjalistów, Zamawiający dopuszcza spełnienie tego warunku poprzez
zatrudnienie na własny koszt przez Wykonawcę tłumacza języka polskiego,
zapewniając w ten sposób stałe i biegłe tłumaczenie w kontaktach między
Zamawiającym, przedstawicielami jednostek finansujących i UE, a personelem
Wykonawcy.
3) W celu potwierdzenia, że Wykonawca posiada niezbędną wiedzę i
doświadczenie Wykonawca musi załączyć do oferty wymagane niżej dokumenty (w
przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez
dwóch lub więcej Wykonawców niżej wymienione dokumenty mogą być złożone
wspólnie):
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć informację na temat wymaganych
wykonanych robót budowlanych według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do
niniejszej IDW.
Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez
Wykonawców roboty budowlane zostały wykonane należycie, zawierały co
najmniej:
a) wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu
realizował roboty, których dokumenty dotyczą,
b) wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty,
c) wskazanie zakresu robót,
d) wskazanie wartości inwestycyjnej przedsięwzięcia dla którego wykonywane
były roboty,
e) wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),
f) wskazanie miejsca wykonania,
g) opinię podmiotu wskazanego powyżej w pkt. b stwierdzającą, że roboty
zostały wykonane należycie,
4) W celu potwierdzenia, że Wykonawca dysponuje osobami zdolnymi do
wykonania zamówienia, musi załączyć do oferty wymagane niżej dokumenty (w
przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez
dwóch lub więcej Wykonawców niżej wymienione dokumenty mogą być złożone
wspólnie):
a) W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani
są przedłożyć:
— wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do IDW oraz
oświadczenie, że osoby, które będą wykonywać zamówienie, posiadają wymagane
uprawnienia, w tym stosowne uprawnienia budowlane, a dla: Przedstawiciela
Wykonawcy (kierownika Kontraktu), Kierownika budowy (Kierownika zespołu) i
Kierownika Zespołu Projektowego - Technologa należy uzupełnić dalszą część
załącznika nr 5 /osobno dla każdej osoby/.
III.2.4)Zamówienia zastrzeżone
Nie
III.3)SPECYFICZNE WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIEŃ NA
USŁUGI
III.3.1)Świadczenie usługi zastrzeżone jest dla
określonego zawodu
III.3.2)Osoby prawne
powinny wskazać nazwiska oraz kwalifikacje zawodowe osób odpowiedzialnych za
wykonanie usługi
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1)RODZAJ PROCEDURY
IV.1.1)Rodzaj procedury
Otwarta
IV.1.2)Ograniczenie liczby wykonawców, którzy
zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
IV.1.3)Zmniejszenie liczby wykonawców podczas
negocjacji lub dialogu
IV.2)KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.2.1)Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
IV.2.2)Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie
IV.3)INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.3.1)Numer referencyjny nadany sprawie przez
instytucję zamawiającą
BIOM.BSGO/K-9/2011
IV.3.2)Poprzednie
publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Inne wcześniejsze
publikacje
Numer ogłoszenia w Dz.U.:
2011/S 017-026470 z dnia 26.1.2011
IV.3.3)Warunki uzyskania specyfikacji i
dokumentów dodatkowych
Termin składania wniosków dotyczących uzyskania
dokumentów lub dostępu do dokumentów 12.7.2011 - 10:00
Dokumenty odpłatne Nie
IV.3.4)Termin składania ofert lub wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu
12.7.2011 - 10:00
IV.3.5)Data wysłania zaproszeń do składania
ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
IV.3.6)Język(i), w których można sporządzać
oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
IV.3.7)Minimalny okres, w którym oferent będzie
związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania
ofert)
IV.3.8)Warunki otwarcia ofert
Data: 12.7.2011 - 10:15
Miejsce
BIOM Sp. z o.o., Dolistowo
Stare I 144, 19-124 Jaświły.
Osoby upoważnione do
obecności podczas otwarcia ofert Nie
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
VI.1)JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE
POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
VI.2)ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU
FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH
Tak
odniesienie do projektów i/lub programów: Fundusze Europejskie - Fundusz
Spójności, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
VI.3)INFORMACJE DODATKOWE
VI.4)PROCEDURY ODWOŁAWCZE
VI.4.1)Organ
odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail:
uzp@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587840
Internet:
http://www.uzp.gov.pl
Faks +48 224587700
VI.4.2)Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania
odwołań: Zgodnie z przepisami Działu VI - Rozdział 3 Odwołania ustawy z dnia
29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2010 r. nr 113, poz.
759 ze zm.).
VI.4.3)Źródło, gdzie
można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail:
uzp@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587840
Internet:
http://www.uzp.gov.pl
Faks +48 224587700
VI.5)DATA WYSŁANIA NINIEJSZEGO OGŁOSZENIA:
25.5.2011
Pliki
do pobrania: